Wykaz kontroli przeprowadzonych w 2014 roku przez Wydział Kontroli KWP w Opolu
Sprawozdanie z działalności kontrolnej
Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu w 2014 r.
Niniejsze sprawozdanie z działalności kontrolnej Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu jest realizacją nałożonego na Naczelnika Wydziału Kontroli KWP w Opolu zadania, określonego w § 51 ust. 1 decyzji Nr 65 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania wytycznych
w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub
w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. Urz. MSW z 2012 r. poz. 43) , w związku z decyzją Nr 319 Komendanta Głównego Policji z dnia 17 października 2012 r. w sprawie stosowania wytycznych
w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub
w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. Urz. KGP z 2012r. poz. 55).
Sprawozdanie zostało opracowane na podstawie wystąpień pokontrolnych oraz sprawozdań z kontroli uproszczonych. W poniższym opracowaniu, w ogólnych obliczeniach zostały uwzględnione dane przedstawione w wystąpieniach pokontrolnych objętych klauzulą „Poufne”, natomiast nie zostały opisane, w pkt. 9 niniejszego sprawozdania, zgodnie
z założeniami określonymi w piśmie nr Ia-3720/3703/2014/AB z dnia 15.12.2014 r.
1. Przepisy regulujące zasady i tryb przeprowadzania kontroli.
W 2014 r. Wydział Kontroli KWP w Opolu realizował kontrole zgodnie z trybem
i zasadami określonymi w Ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. nr 185 poz. 1092). Tematykę kontroli regulują dodatkowo: Decyzja Nr 319 Komendanta Głównego Policji z dnia 17 października 2012 r. w sprawie stosowania wytycznych w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. Urz. KGP z 2012 r. poz. 55) oraz Decyzja Nr 65 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania wytycznych
w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub
w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. Urz. MSW z 2012 r. Poz. 43).
2. Organizacja Wydziału Kontroli KWP w Opolu realizującego czynności kontrolne oraz wprowadzone w nim zmiany w 2014 roku.
W Komendzie Wojewódzkiej Policji w Opolu komórką wyznaczoną do przeprowadzania kontroli w jednostkach i komórkach organizacyjnych podległych Opolskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji jest Wydział Kontroli.
Wydział Kontroli KWP w Opolu podlega bezpośrednio Opolskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji. W 2014 roku Wydział Kontroli realizował zadania określone w § 26 regulaminu Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu z dnia 29 września 2010 r. (OIK-P-0221-8/201/2010) z późniejszymi zmianami oraz w § 28 regulaminu Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu z dnia 17 września 2014 r. (WS-P.0221.14.224.2014).
Wydział Kontroli KWP w Opolu składa się z 15 etatów, z tego 8 etatów policyjnych i 7 korpusu służby cywilnej (KSC).
Czynności kontrolne realizują wszystkie osoby (poza naczelnikiem) zatrudnione na etatach policyjnych, oraz 4 osoby korpusu służby cywilnej.
Stan etatowy Wydziału Kontroli KWP w Opolu na dzień 31.12.2014 r., w tym osoby realizujące czynności kontrolne w 2014 roku.
Jednostka |
Stan etatowy |
Stan zatrudnienia |
Liczba osób realizujących czynności kontrolne |
Wakaty |
Wydział Kontroli KWP w Opolu |
15 |
15 |
11 |
0 |
Fluktuacja kadry kontrolerów:
- Od 5 grudnia 2013 do 1 czerwca 2014 r. mł. insp. Sebastian Maj pełnił obowiązki Komendanta Powiatowego Policji w Strzelcach Opolskich. Od 1 czerwca 2014 r. do 15 czerwca 2014 r. mł. insp. Sebastian Maj Naczelnik Wydziału – Radca Prawny Wydziału Kontroli KWP w Opolu został wzięty do dyspozycji Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji, natomiast od 16 czerwca 2014 r. został mianowany na stanowisko Radcy Prawnego Zespołu Prawnego KWP
w Opolu. - Z dniem 16 czerwca 2014 r. podinsp. Urszula Grzybowska-Kuriata ekspert Wydziału Kontroli KWP w Opolu, została mianowana na stanowisko Naczelnika Wydziału Kontroli KWP w Opolu. Z kolei od 05.12.2013 r. do 15.06.2014 r. pełniła obowiązki Naczelnika Wydziału Kontroli KWP w Opolu.
- Z dniem 16 lipca 2014 r. do wydziału kontroli został włączony 1 etat asystenta, natomiast 1 etat eksperta został wyłączony.
- Z dniem 1 października 2014 r. do wydziału kontroli został włączony 1 etat specjalisty, natomiast 1 etat asystenta został wyłączony.
Z przedstawionych zmian kadrowych wynika, że w 2014 r. nastąpiły znaczne ruchy kadrowe kontrolerów.
Na dzień 31 grudnia 2014 r. w Wydziale Kontroli nie było wakatów, natomiast
1 funkcjonariusz został oddelegowany na kurs oficerski do Wyższej Szkoły Policji
w Szczytnie, w tym 3 nowych kontrolerów zostało przyjętych do wydziału.
Z uwagi na występujące braki i ruchy kadrowe w trakcie roku 2014 r. oraz różnorodność tematów kontroli tworzone są mieszane zespoły kontrolne, w których skład wchodzą specjaliści z zakresu kontroli oraz osoby zapewniające wiedzę ekspercką dotyczącą kontrolowanego zagadnienia. Posiłkowanie się kadrą ekspercką służy podnoszeniu, jakości merytorycznej realizowanych zadań, przy jednoczesnym zachowaniu obowiązujących standardów kontroli.
W 2014 r. na 2991 funkcjonariuszy i pracowników garnizonu opolskiego przypadało 11 osób przeprowadzających kontrole, co stanowiło 0, 37% stanu osobowego.
Wydział Kontroli KWP w Opolu w 2014 r. podejmował czynności kontrolne wobec następujących jednostek i komórek organizacyjnych Policji garnizonu opolskiego:
- Komenda Wojewódzka Policji w Opolu - 5 kontroli tj.:
- Wydział do Walki z Korupcją – 1 kontrola,
- Wydział Techniki Operacyjnej – 2 kontrole,
- Wydział Kryminalny -1 kontrola,
- Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą – 1 kontrola;
- Komenda Powiatowa Policji w Brzegu – 3 kontrole;
- Komenda Powiatowa Policji w Namysłowie – 3 kontrole;
- Komenda Powiatowa Policji w Kluczborku – 3 kontrole;
- Komenda Powiatowa Policji w Strzelcach Opolskich – 5 kontroli;
- Komenda Powiatowa Policji w Kędzierzynie-Koźlu – 2 kontrole;
- Komenda Powiatowa Policji w Głubczycach – 4 kontrole;
- Komenda Powiatowa Policji w Krapkowicach – 3 kontrole;
- Komenda Powiatowa Policji w Prudniku – 2 kontrole;
- Komenda Powiatowa Policji w Nysie – 4 kontrole;
- Komenda Miejska Policji w Opolu – 3 kontrole;
Średni czas trwania kontroli realizowanych przez Wydział Kontroli KWP w Opolu.
Jednostka |
Od dnia podpisania upoważnienia przez zarządzającego kontrolę do dnia przekazania projektu wystąpienia pokontrolnego jednostce kontrolowanej. |
Od dnia przekazania projektu wystąpienia pokontrolnego jednostce kontrolowanej do dnia przekazania jednostce kontrolowanej wystąpienia pokontrolnego. |
|
Wydział Kontroli KWP w Opolu |
41,33 |
20,95 |
3. Struktura zatrudnienia Wydziału Kontroli KWP Opole.
|
Liczba osób posiadających ogólny staż pracy |
Liczba osób posiadających staż pracy w kontroli i/lub audycie |
…. do 2 lat |
0 |
3 |
…. od 2 do 5 lat |
0 |
5 |
…. od 5 do 10 lat |
1 |
7 |
…. powyżej 10 lat |
14 |
0 |
4. Ogólne koszty (planowane i poniesione) na kontrole planowe i pozaplanowe.
Wydział Kontroli nie planował środków finansowych na realizację czynności kontrolnych.
Kwalifikacje kadry kontrolerskiej oraz osób biorących udział w zespołach kontrolnych powodował brak potrzeby korzystania z dodatkowych źródeł informacji. W ramach prowadzonych kontroli nie powoływano biegłych i nie zasięgano ich opinii, dlatego nie ponoszono tego typu kosztów.
Kontrolerzy nie rozliczali również delegacji służbowych, gdyż czynności kontrolne
w jednostkach kontrolowanych (wraz z przejazdem) nie przekraczał 8 godzin.
|
Wydział Kontroli KWP w Opolu |
Wydział Kontroli KWP w Opolu |
Razem |
||
Liczba kontroli, która generowała koszty |
0 |
0 |
0 |
||
KOSZTY |
|||||
Koszty |
planowane |
poniesione |
planowane |
poniesione |
poniesione |
Delegacje |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opinie biegłych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Inne** |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Razem: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
** np.: programy komputerowe, pomoce naukowe itp.
5. Sposób planowania kontroli.
Obowiązek planowania kontroli na 2014 rok, wynikał z art. 12 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. nr 185 poz. 1092) oraz § 46 decyzji Nr 65 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania wytycznych w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. Urz. MSW z 2012r. poz. 43), w związku z decyzją Nr 319 Komendanta Głównego Policji z dnia 17 października 2012 r. w sprawie stosowania wytycznych w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. Urz. KGP z 2012r. poz. 55).
Proces przygotowania Planu kontroli obejmował czynności w zakresie uzyskania, opracowania i przeanalizowania danych oraz informacji na podstawie, których zidentyfikowane zostały tematy przedsięwzięć kontrolnych i ich liczba, a także podmioty do kontroli.
Zakres podmiotowy i przedmiotowy Planu kontroli zdefiniowany został również na podstawie:
- Wyników wcześniejszych kontroli i audytów,
- Wyników badań i analiz określonych problemów oraz skarg i wniosków,
- Czynników ryzyka mających wpływ na działalność podmiotu kontrolowanego;
- Informacji dotyczących działalności podmiotu kontrolowanego;
- Przepisów prawa zobowiązujących do okresowej kontroli zagadnienia.
- Wyników analiz działania jednostek, zrealizowanych m.in. przez Wydział Prewencji KWP w Opolu, jak również wyników sprawdzeń zrealizowanych przez funkcjonariuszy realizujących patrole oficerskie.
- Identyfikacja potrzeb w zakresie kontroli zgłaszane przez komórki i jednostki garnizonu opolskiego.
W procesie planowania czynności kontrolnych, przy identyfikowaniu i formułowaniu tematów przedsięwzięć nie stosowano formalnie ustanowionej odrębnej procedury analizy ryzyka.
Plan kontroli Wydziału Kontroli KWP w Opolu na 2014 r. został zatwierdzony
4 grudnia 2013 r. przez Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji. Plan ten zakładał realizację 29 kontroli planowych.
Naczelnik Wydziału Kontroli KWP w Opolu podinsp. Urszula Grzybowska-Kuriata
w dniu 23 lipca 2014 r. wystąpiła do Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji
o zmianę planu kontroli na 2014 r. poprzez wykreślenie 2 kontroli. Z kolejnym wnioskiem
o zmianę planu Pani Naczelnik wystąpiła w dniu 12 listopada 2014 r. poprzez wykreślenie kolejnych 2 kontroli. Zmiany planu kontroli uzasadniane były sytuacją kadrową wydziału oraz realizacją innych obowiązków służbowych wynikających z potrzeby służby m.in. przeprowadzenia w sumie dodatkowo 12 kontroli uproszczonych.
6. Liczba kontroli przeprowadzonych w roku sprawozdawczym przez poszczególne komórki organizacyjne.
Kontrole z zakresu: Kontrole finansowo-gospodarcze
Liczba kontroli |
Wydział Kontroli KWP Opole |
Ogółem |
||||||||||||
Tryb zwykły (podstawowy) |
Tryb uproszczony |
Kontrole planowe |
Kontrole poza planem |
|||||||||||
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
|||
przeprowadzonych kontroli |
2 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
1 |
|
|
3 |
|
skontrolowanych podmiotów |
2 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
1 |
|
|
3 |
|
w wyniku kontroli: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wniosków skierowanych do prokuratury w celu wszczęcia postępowania przygotowawczego |
1 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kontroli rozpoczętych a niezakończonych w okresie sprawozdawczym[1] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
niezrealizowanych kontroli zaplanowanych na 2014r. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
przeciętny okres objęty kontrolą (podany w miesiącach) |
11 |
|
|
36 |
|
|
11 |
|
|
|
|
|
19 |
* niepotrzebne skreślić
Kontrole z zakresu: Polityki kadrowej
Liczba kontroli |
Wydział Kontroli KWP Opole |
Ogółem |
||||||||||||
Tryb zwykły (podstawowy) |
Tryb uproszczony |
Kontrole planowe |
Kontrole poza planem |
|||||||||||
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
|||
przeprowadzonych kontroli |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
skontrolowanych podmiotów |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
w wyniku kontroli: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kontroli rozpoczętych a niezakończonych w okresie sprawozdawczym[2] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
niezrealizowanych kontroli zaplanowanych na 2014r. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
przeciętny okres objęty kontrolą (podany w miesiącach) |
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
13 |
* niepotrzebne skreślić
Kontrole z zakresu:
Realizacji zadań regulaminowych / ustawowych
Liczba kontroli |
Wydział Kontroli KWP Opole |
Ogółem |
||||||||||||
Tryb zwykły (podstawowy) |
Tryb uproszczony |
Kontrole planowe |
Kontrole poza planem |
|||||||||||
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
problemowa |
sprawdzająca |
kompleksowa |
|||
przeprowadzonych kontroli |
18 |
1 |
|
7 |
|
|
18 |
1 |
|
8 |
|
|
26 |
|
skontrolowanych podmiotów |
18 |
1 |
|
7 |
|
|
18 |
1 |
|
8 |
|
|
26 |
|
w wyniku kontroli: |
wniosków o wszczęcie postępowań dyscyplinarnych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wniosków skierowanych do prokuratury w celu wszczęcia postępowania przygotowawczego |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skierowanych zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kontroli rozpoczętych a niezakończonych w okresie sprawozdawczym[3] |
4 |
|
|
1 |
|
|
4 |
|
|
1 |
|
|
5 |
|
niezrealizowanych kontroli zaplanowanych na 2014r. |
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
4 |
|
przeciętny okres objęty kontrolą (podany w miesiącach) |
12 |
2 |
|
17 |
|
|
12 |
2 |
|
17 |
|
|
13 |
* niepotrzebne skreślić
Lp. |
Jednostka |
% kontroli obejmujących swoim zakresem przedmiotowym rok 2014 |
% kontroli obejmujących swoim zakresem przedmiotowym lata 2013- 2014 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Wydział Kontroli KWP Opole |
31%
|
69% (w tym 1 kontrola dot. okresu 2008-2010, 1 kontrola 2010 -2014, 1 kontrola 2012 – 2013 oraz 5 kontroli 2012 -2014) |
Działalność kontrolna Wydziału Kontroli w 2014 roku koncentrowała się na realizacji kontroli ujętych w zatwierdzonym przez Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji Planie Kontroli Wydziału Kontroli KWP w Opolu na 2014 r.
Równolegle realizowano kontrole uproszczone (nieujęte w planie kontroli), które wykonywano na polecenie kierownictwa Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu,
w związku z koniecznością pilnego przeprowadzenia czynności kontrolnych lub charakterem sprawy.
Na 2014 rok zaplanowano przeprowadzenie 29 kontroli. Po dokonaniu korekty planu ostatecznie, zrealizowano 25 kontroli planowych, w tym 4 kontrole zostały rozpoczęte, ale czynności kontrolne nie zostały zakończone.
Dodatkowo przeprowadzono 12 kontroli pozaplanowych, w tym 1 czynności kontrolne nie zostały zakończone.
Poza tym w 12 jednostkach garnizonu opolskiego, realizowane były czynności sprawdzająco-wyjaśniające w związku z otrzymanymi skargami, informacjami z instytucji zewnętrznych, potrzebami kierownictwa służbowego – celem zweryfikowania wiarygodności uzyskanych (otrzymanych) sygnałów, pod kątem zasadności ewentualnego ich badania
w ramach kontroli doraźnych lub odpowiedzialności dyscyplinarnej policjantów. W sumie przeprowadzono 36 tego rodzaju czynności. Poszczególne czynności realizowane były,
w związku z:
- użyciem broni przez policjantów;
- skargą na sposób realizacji czynności służbowych;
- zdarzeniami nadzwyczajnymi z udziałem policjantów.
- naruszeniem dyscypliny służbowej.
W trybie koordynowanym nie realizowano kontroli.
7. Kryteria kontroli najczęściej wykorzystywane do oceny działalności kontrolowanego podmiotu.
Zakres przedmiotowy kontroli
Komórka |
KRYTERIA* |
||||||
legalność |
celowość |
rzetelność |
gospodarność |
efektywność |
inne |
||
Wydział realizujący czynności kontrolne |
kontrole finansowo-gospodarcze |
3 |
3 |
3 |
3 |
1 |
|
polityka kadrowa |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
|
|
realizacja zadań regulaminowych/ustawowych |
26 |
25 |
26 |
19 |
5 |
|
|
inne** |
|
|
|
|
|
|
|
Razem |
32 |
31 |
32 |
25 |
8 |
|
* zgodnie ze stosowanymi kryteriami,
** chodzi o zakres przedmiotowy.
W ramach prowadzonych czynności dokonywane są kontrole obejmujące aktualny stan realizacji bieżących zadań.
Nie przeprowadzano kontroli, w których wykorzystano jedynie jedno spośród w/w kryteriów.
8. Oceny formułowane na podstawie ustaleń z kontroli.
Zakres przedmiotowy kontroli
Komórka Wydział Kontroli |
OCENA* |
||||
pozytywna |
pozytywna z uchybieniami |
pozytywna z nieprawidłowościami |
negatywna |
||
Wydział realizujący czynności kontrolne |
kontrole finansowo-gospodarcze |
1 |
1 |
0 |
1 |
polityka kadrowa |
2 |
0 |
1 |
0 |
|
realizacja zadań regulaminowych/ustawowych |
2 |
11 |
12 |
1 |
|
inne** |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Razem |
5 |
12 |
13 |
2 |
* zgodnie ze stosowaną skalą ocen,
** chodzi o zakres przedmiotowy.
9. Realizacja zadań przez podmioty kontrolowane, które mogą być wykorzystane
w celu usprawnienia nadzoru w innych podmiotach.
Nie stwierdzono wprowadzania zmian, które ze względu na swój charakter mogłyby być zastosowane w innych jednostkach Policji.
10. Wnioski i uwagi dotyczące organizacji czynności kontrolnych i sprawozdawczości oraz przykłady dobrych praktyk w postępowaniu kontrolnym.
W oparciu o cytowaną ustawę z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej opracowano i wprowadzono do stosowania ujednolicone wzory dokumentów niezbędnych podczas przygotowywania, jak i prowadzenia czynności kontrolnych, sposobu sprawowania nadzoru oraz czynności sprawozdawczych.
11. Szkolenia kadry kontrolerskiej, stan realizacji i potrzeby.
Standardy kontroli wymagają, żeby kontroler posiadał wysokie kompetencje w zakresie technik i metod kontroli oraz szeroką wiedzę specjalistyczną dotyczącą zarówno procesu kontroli, jak i zagadnień merytorycznych.
W Wydziale Kontroli na bieżąco realizowane są zajęcia w ramach wewnątrz wydziałowego doskonalenia zawodowego. W 2014 roku w ramach tych zajęć przeprowadzono 16 szkoleń o łącznym czasie 26,5 godziny, doskonalenie dot. następujących tematów:
- Kryteria kontroli, mierniki oraz ocena na podstawie Standardów kontroli
w administracji rządowej; - Przemoc w rodzinie program przeciwdziałania przemocy w rodzinach policyjnych;
- Czynności kontrolne przeprowadzane na podstawie Decyzji Nr 65 MSW z dnia 31.05.2012 r.;
- Zasady funkcjonowania Krajowego Systemu Informacyjnego Policji;
- Dostęp do informacji publicznej – przepisy i orzecznictwo;
- Szkolenie z zakresu zmiany ustawy o wychowaniu trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (z dnia 04.01.2014 r. poz. 1563);
- Zasady przeprowadzania czynności kontrolnych na podstawie kursu specjalistycznego dla osób realizujących zadania w komórkach właściwych do spraw kontroli w Policji w WSPol w Szczytnie;
- Prawa i obowiązki pracowników na podstawie ustawy o służbie cywilnej;
- Analiza dot. skali przyczyn zagrożenia przestępczością w Policji;
- Program ograniczenia zdrowotnych następstw palenia tytoniu w Polsce;
- Polityka bezpieczeństwa KSI/KSIP;
- Informacja pozaskargowa na podstawie Decyzji nr 95/2014 MSW;
- Informacja skargowa na podstawie Decyzji nr 95/2014 MSW;
- Omówienie analizy wystąpień pokontrolnych z wybranych zagadnień skontrolowanych w 2013 r. przez komórki ds. kontroli KWP/KSP oraz Szkoły Policji;
- Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego MSW w sprawie wprowadzenia dodatkowego nadzoru sanitarno-epidemiologicznego;
- Szkolenie dla koordynatorów skargowych w zakresie prowadzenia postępowań skargowych;
- Dodatkowo kontrolerzy uczestniczyli w szkoleniach resortowych:
- Szkoła Policji w Słupsku – szkolenie w zakresie prowadzenia postępowań dyscyplinarnych;
- WSPol Szczytno – kurs specjalistyczny dla osób realizujących zadania w komórkach właściwych do spraw kontroli w Policji;
- Odprawa szkoleniowa wojewódzkich koordynatorów skargowych;
- Ponadto, policjanci i pracownicy Wydziału Kontroli KWP w Opolu systematycznie uczestniczą w szkoleniach lokalnych organizowanych przez Wydziały Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu.
Wydział Kontroli rozpoznając potrzeby szkoleniowe kadry kontrolerskiej ponownie zgłosił zapotrzebowanie na kursy specjalistyczne dla funkcjonariuszy i pracowników
w następujących zagadnieniach:
- Realizacja czynności w postępowaniu administracyjnym.
- Prowadzenie postępowań dyscyplinarnych.
- Kurs specjalistyczny dla osób realizujących zadania w komórkach właściwych
do spraw kontroli w Policji.
12. Upublicznianie wyników kontroli w Biuletynie Informacji Publicznej.
Dane dotyczące kontroli przeprowadzonych przez Wydział Kontroli w formie sprawozdania umieszczane są na stronie internetowej BIP KWP Opole.
Informacje te są zamieszczane przez Wydział Komunikacji Społecznej, przy założeniu, że z uwagi na szczególny charakter kontroli i ochronę informacji niejawnych nie podaje się wszystkich informacji poszczególnych kontroli.
13. Koordynacja zadań z zakresu kontroli zarządczej.
W strukturze organizacyjnej Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu odpowiedzialność za koordynację zadań z zakresu kontroli zarządczej ponosi Naczelnik Wydziału Komunikacji.
Zgodnie z decyzją nr 229 Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji z dnia
25-10-2012r. w sprawie powołania zespołu i wprowadzenia procedur kontroli zarządczej
w jednostkach i komórkach organizacyjnych Policji województwa opolskiego w celu zapewnienia adekwatnego, skutecznego i efektywnego funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Opolu powołano nieetatowy zespół ds. koordynacji kontroli zarządczej. Określono również „Procedury Kontroli Zarządczej w KWP w Opolu”, które stanowią załącznik do w/w decyzji.
Do zadań i obowiązków członków Zespołu należy w szczególności:
- Opracowywanie, gromadzenie i analizowanie dokumentacji dotyczącej funkcjonowania kontroli zarządczej;
- Przedkładanie Opolskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji niezbędnych informacji z zakresu funkcjonowania kontroli zarządczej, w tym samooceny kontroli zarządczej oraz projektu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej;
- Pokonywanie przeglądu istniejącego stanu udokumentowania różnych aspektów działalności KWP pod kątem wymogów kontroli zarządczej;
- Opracowanie narzędzi wspomagających sprawowanie kontroli zarządczej
i opracowywanie zasad funkcjonowania kontroli zarządczej oraz ich wdrożenie
i promowanie. - Kierownicy komórek organizacyjnych KWP w Opolu, Dowódca SPPP w Opolu oraz kierownicy jednostek organizacyjnych Policji garnizonu opolskiego zobowiązani są m. in. do:
- Monitorowania poprawności realizacji procesów kontroli zarządczej na poziomie komórki organizacyjnej w ramach przeprowadzanej kontroli funkcjonalnej;
- Udzielania wszelkiej pomocy w wykonywaniu zadań określonych niniejszą decyzją;
- Przekazywania niezbędnych informacji i dokumentów w zakresie sprawowania kontroli zarządczej;
- Umożliwienia podległym funkcjonariuszom i pracownikom wzięcia udziału
w spotkaniach Zespołu; - Informowania Zespołu o zauważonych nieprawidłowościach i wadach przyjętych rozwiązań w zakresie realizacji procesów kontroli zarządczej.
Informacje z realizacji w/w zadań wraz z propozycjami dotyczącymi usprawnienia systemu kontroli zarządczej, Zespół przedstawia Opolskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji każdego roku, w terminie do dnia 20 lutego, za rok poprzedni.
[1] Są to kontrole, w których na dzień 31.12.2014r. czynności kontrolne były w trakcie realizacji lub dokumentacja pokontrolna była w trakcie opracowywania.
[2]Są to kontrole, w których na dzień 31.12.2014r. czynności kontrolne były w trakcie realizacji lub dokumentacja pokontrolna była w trakcie opracowywania.
[3]Są to kontrole, w których na dzień 31.12.2014r. czynności kontrolne były w trakcie realizacji lub dokumentacja pokontrolna była w trakcie opracowywania.